Ekim 2004
ARTIK "YÜRÜMEYE" BAŞLADIK ...
  50. Yıl Buluşması Aralık’ta ANKARA’DA

MERKEZDEN

  “Mimarlığa Saygı Yürüyüşü” ..
  Türkiye’nin Mimarlıkla Yeniden Buluşması İçin "Mimarlar Bildirgesi" ..
  Mimarlığa Hepimizin İhtiyacı Var! ..
  CUMHURİYET Gazetesi Eki: 50 Yılın Tanıklığında MİMARLIK VE KENT ..
  Türkiye Kongreleri : TRABZON Sonuç Bildirgesi ..
  Türkiye Kongreleri: İZMİR/ 22 - 23 Ekim 2004 ..
  Marmara Depremi’nin 5. Yılı Değerlendirmesi ..
  39. Dönem 1. Merkez Danışma Kurulu Yapıldı Olağanüstü Genel Kurul 20-2 ..
  Mersin-Taşucu Danışma Kurulu Toplantısı Açış Konuşması: ..

ETKİNLİKLER

  TMMOB 50. YILINDA ..
  K O N F E R A N S7. IAHH Uluslararası Yaşam Çevreleri Konferansı: Eğit ..
  Türkiye’de Çelik Mimari Proje Sergisi İçin Çağrı ..
  “Mimar Babam - Bir Oğulun Yolculuğu” (My Architect - A Son’s Journey) ..

UIA 2005 İSTANBUL'A DOĞRU

  Kongreye Doğru… ..
  UIA 2005 Tanıtım Çalışmaları Sürüyor ..

ŞUBELERDEN MİMARLIK HAFTASI ve 50. YIL ETKİNLİKLERİ

ŞUBELERDEN HABERLER

  |ANTALYA“Kültür ve Turizm” Temalı Uluslararası Sempozyum ..
  |ANTALYAKıbrıs Mimarlar Odası ile “Doğal ve Kültürel Değerlerin Korunm ..
  | YİTİRDİKLERİMİZ ..

YAYINLAR

  |SÜRELİ YAYINLAR ..
  | SÜRESİZ YAYINLAR ..

SONUÇLANAN YARIŞMALAR

  İzmit Eski Başiskele Köprülü Kavşağı Yarışması Sonuçlandı ..
  Karadeniz’de “Yöresel Mimari” Fotoğraf Yarışması Sonuçlandı ..

DEVAM EDEN YARIŞMALAR

  Ulusal Fotoğraf Yarışması 2004: Çatılar, Bacalar ve Yaşam ..
  Eskişehir-Tepebaşı Belediyesi Hizmet Binası Mimari Proje Yarışması ..
  Uluslararası Tasarım Yarışması - Osaka 2004 ..
  Her Yaş Grubuna Uygun Bir Toplum: Bütünleşmiş Topluluklar Öğrenci Tasa ..

YENİ YARIŞMALAR

  IAHH Uluslararası Öğrenci Tasarım Yarışması 2005: Eğitim Çevreleri ..
  Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Logo Yarışması ..

ARTIK "YÜRÜMEYE" BAŞLADIK ...

Mimarlar Odası’nın 50. yılını kutlamayı sürdürüyoruz. Aynı zamanda 4 Ekim’deki Dünya Mimarlık Günü’nü de anmak üzere Cumhuriyet Gazetesi’yle birlikte gerçekleştirdiğimiz “Mimarlık ve Kent” eki için çok sayıda takdir ve teşekkür aldık…

 

Hem gazeteye, hem de bizlere gelen bu mesajlar kuşkusuz coşkumuzu arttırıyor. Ancak, öncelikle Cumhuriyet’i yönetenlerin 50. yılımıza yaptığı bu özgün katkıya sadece Odamız adına değil, tüm ülkemiz mimarları ve mimarlığımız adına da teşekkür ediyoruz.

 

Meslektaşımız Behiç Ak’ın özenle hazırlayıp; “Mimarlığa Neden İhtiyacımız Var?” sorusunu yanıtladığı çizgi-broşürü için de sevgili çizerimize…

 

2 Ekim’de İstanbul’da İstiklal Caddesi’ndeki “Mimarlığa Saygı Yürüyüşü”müz de eminiz ki kuşaktan kuşağa anılacak bir “mimarlık eylemi” olarak Oda tarihimizde özel ve özgün bir yer alacak.

 

Hemen tüm bölgelerden Oda birimlerimizin temsil edildiği ve çok sayıda meslektaşımızın “Mimarlık gelecektir”, “Mimarlık sanattır”, “Mimarlık uygarlıktır” gibi pankartlar taşıyarak katıldığı bu yürüyüşümüzün sonunda, Taksim’deki Cumhuriyet Anıtı’na Mimarlar Odası çelengini koyarak ilan ettiğimiz “Türkiye Mimarlar Bildirgesi” umarız gereken yerlerde yankısını bulur.

 

Ancak bunun için elbette ki beklemeyeceğiz. Bildirgemizde vurgulanan gerçeklerin farkına varılmasının yanısıra, aynı gerçeklerden kaynaklanan sorunlarımızın çözümü için de gereken takip ve girişimlere daha da yoğun olarak devam edeceğiz.

 

Yine Mimarlığa Saygı Yürüyüşü’müzün duyuru ve çağrılarında vurguladığımız gibi, “Türkiye’de mimarlığın giderek dışlanmasına neden olan politikaların terk edilmesi için” sürdürdüğümüz çaba ve çalışmalarımızı daha da etkin ve kararlı olarak sürdüreceğiz…

 

Bu arada, aynı yürüyüşümüzle ilgili bazı bilgileri de paylaşalım: “Mimar” olduğu için bu eylemde bizlerle birlikte olmaya davet edilen Bayındırlık ve İskân Bakanı Zeki Ergezen’den, son ana kadar “katılmayacağına” dair bir bilgi gelmedi. Tam aksine, özel kalemi “Bir gün önceden İstanbul’da olduğunu ve 2 Ekim için de İstanbul’da kaldığını” belirtince, açıkçası bekledik. Ancak, bu yazının yazıldığı 10 Ekim 2004 tarihine kadar da hâlâ Sayın Mimar Bakan’dan bir açıklama gelmediği gibi kutlama mesajı da almadık.

 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı mimar Kadir Topbaş ise, özellikle UIA 2005 İstanbul Kongresi hazırlıkları için sürdürdüğümüz görüşmelerimizin hemen tümünde “2 Ekim’de de beraberiz..” demesine rağmen gelmedi. Aynı akşam yemekteyken telefon açıp, “Kusura bakmayın, haber veremedim; çok önemli bir engelim çıktı…” demesi ise Bakan’dan farkını gösteriyordu; ama, sonuçta kendi kentindeki mimarlar yürüyüşünde meslektaşların yanında yer almamıştı...

 

Mimarlığa Saygı Yürüyüşü’müzün, Tünel-Taksim arasında yapılmasına onay ve izin veren İstanbul Valisi Muammer Güler’in yakın ilgi ve desteğini ise burada saygıyla anmak istiyorum. Anadolu kentlerindeki valilikleri sırasında da özellikle mimarlık ve kültür mirasına olan duyarlılığı ile yakından tanıdığımız Güler’le 2005 yılı temmuz ayındaki UIA Dünya Mimarlık Kongresi sürecinde de verimli beraberlikler yaşayacağımıza inanıyorum.

 

Evet… Amacımız sıradan bir yıldönümü kutlaması değil. 50. yıl etkinliklerimiz “Mimarlar Odası’nın 50 yıllık tanıklığı ve birikimleriyle ülkemiz mimarlığına ve kentleşmesine yol gösterecek deneyimlerini topluma ve geleceğe armağan etme”yi hedefliyor.


Oktay Ekinci, Mimarlar Odası Genel Başkanı








ARAMA ARŞİV