|
40. DÖNEM 1. MERKEZ DANIŞMA KURULU PAMUKKALE’DE TOPLANDI
Danışma Kurulu, 25-26 Kasım 2006 tarihleri arasında Denizli’de toplandı. Danışma Kurulu’nda MİMARLIK HAKKINDA KANUN ve TÜRKİYE MİMARLIK POLİTİKASI’nın Genel Kurul’dan sonra redaksiyonu yapılarak geliştirilen son taslak metinleri değerlendirildi. Danışma Kurulu açılış konuşmasını yapan Genel Başkan Bülend Tuna, “Nasıl bir meslek düzeni istiyoruz, nasıl bir mimarlık ortamı istiyoruz?” sorularının temel gündemimiz olduğunu belirtti. Danışma Kurulu’nun ele alacağı metinlerin ve Genel Kurullarda kabul edilen SMGM ve MİAK gibi diğer düzenlemelerin ve kurumsallaşmaların hep bu kavram çerçevesinde bir bütün olarak ele alınması ve değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Mimarlar Odası’nın gündemindeki bu önemli konular üzerine yapılan tartışmaların ve değerlendirmelerin, metinlerin geliştirilmesi yönünde önemli katkı sağlayacağını ifade etti.
Toplantının birinci gününde MYK üyesi Mehmet Bozkurt tarafından Mimarlık Hakkında Kanun Taslağı ile yapılan hazırlıklar özetlendi ve tartışmaya sunuldu. İkinci gün yapılan görüşmeler öncesinde Ulusal Mimarlık Politikaları ve bu alandaki gelişmelerle ilgili Genel Sekreter Yardımcısı Tuğçe Selin Tağmat’ın, Türkiye Mimarlık Politikası ile ilgili de MYK üyesi Kubilay Önal’ın sunuşları gerçekleştirildi ve metinler katılımcılar tarafından irdelendi.
Danışma Kurulu’nun Denizli’de, Oda’nın yıllardır önemle ve hassasiyetle üzerinde durduğu Pamukkale gibi çok önemli bir bölgede toplanmış olması nedeniyle, Pamukkale ve çevresi ile ilgili bir bilgilendirme ve değerlendirme yapılması, Türkiye’nin her yerinden gelen meslektaşlarımızla bölge üzerine gösterilen duyarlılığın paylaşılması uygun görüldü.
|