Değerli meslektaşlarım,
Mimarlar Odası’nda genel kurullar süreci başlamış bulunmaktadır. Odamızın 53 yıllık geçmişinden süzülen gelenekleri ışığında, kamu yararına ve toplum hizmetinde yoğun bir çalışma temposuyla yürüttüğümüz 40. dönem çalışmalarını sonlandırmak üzereyiz. Temsilciliklerde devam eden genel kurullardan sonra, şube genel kurulları Ocak ve Şubat aylarında yapılacak; Mimarlar Odası Genel Kurulu da 18-20 Nisan 2008’de gerçekleştirilecektir. Merkez Yönetim Kurulumuz adına, birlikte geçirdiğimiz bu dönemde üstlenmiş olduğunuz sorumluluklardan, göstermiş olduğunuz fedakârlıklardan ötürü hepinize teşekkür ediyorum.
Görevde olduğumuz bu yıllar, özellikle ülkemizin ve kentlerimizin küresel sermayenin yarattığı olağanüstü bir rant baskısı altında geçen yıllar olarak anılacaktır. Hemen her gün başta büyük kentlerimizle ilgili olmak üzere, bir büyük imar hamlesi haberi günlük basında yer almakta, kentlerimizin yaşam alanları birer birer yapılaşmaya açılmaktadır. Kentlerimizin geleceği ile haklı olarak kaygılanırken, aynı zamanda mesleğimizin geleceği için de endişe duymaya başladık. Yabancı mimarların, bazı yanlış ve haksız imar uygulamalarını perdelemek için ülkemize davet edilmeleri; öte yandan bazı meslektaşlarımızın bu büyük imar kargaşasının içerisinde yer alabilme telaşı içine girmeleri, kentleşme ve mimarlığımızın geleceği ile ilgili sorunlara uzak durmaları, ciddi bir meslek etiği sorununu da gündemimize getirmiştir.
Bu süreçte Mimarlar Odası’na kimlik kazandıran tarihsel birikimimizin ve deneyimimizin gücüne dayanarak, gerek yerel yönetimlerin, gerekse merkezî yönetimin uygulamalarını yakından izlemeyi ve gerekli müdahaleyi yapmayı sürdürdük, basın açıklamalarıyla kamuoyunu bilgilendirdik. Kentlerimizin nabzını tutmayı, yerel yönetimlerin gölge kabinesi gibi çalışabilmeyi öğrendik; kentle ilgili kararlarda söz sahibi olduğumuzu, her ortamda görüşlerimizi dile getirdiğimizi öğrendiler.
Her geçen gün artan gündemimizle başa çıkabilmek için; gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve yönlendirebilmek için; saldırılar karşısında yıkılmayacak sağlamlıkta, gelişmelere ve yeni gündemlere hızlı müdahale edebilecek esneklikte, güçlü bir meslek örgütüne ulaşabilmek için, örgütsel olarak bütünleşmek ve dayanışmamızı bu hedefe yöneltmek ana gayemiz olmuştur. Görevi devraldığımız tarihten bugüne kadar, uluslararası gelişmelerin ışığında ülkemizin özgün koşullarını yadsımadan, Odamız için kalıcı, kurumsal bir örgütlenme hedefi gözetilmiş, mesleğimizin yapılanması kapsamında önemli çalışmalar sürdürülmeye gayret edilmiştir.
Odamız, toplum ve mimarlık alanındaki çalışmalara büyük önem vermektedir. Toplumda mimarlık kültürünün yaygınlaşması, kent ve kentleşme konularına önem gösteren duyarlı ve katılımcı bir toplumun, geleceğimiz için en önemli güvencelerden birisi olduğunu vurgulamaktadır. Toplum hizmetinde bir meslek örgütü olarak, mimarlarımızın haklarını koruma ve kollamanın yanı sıra, toplumun sağlıklı bir yaşam çevresine kavuşmasını da temel öncelikleri arasında görmüştür. Bu kapsamda bölgenizde kent, çevre ve kültürel hakların korunması, yaşatılması ve geliştirilmesi yönündeki çalışmaları yürüten siz değerli meslektaşlarımıza, yapmış olduğunuz katkılar nedeniyle, Odamız adına, mesleğimiz adına, kentliler adına teşekkür ediyorum.
Mimarlar Odası 40. dönem Merkez Yönetim Kurulu olarak, sizlerle birlikte bu dönemi yaşamış olmaktan, birlikte çalışmaktan onur duyduğumuzu bilmenizi isteriz.
Genel Kurullarımızın başarılı geçmesini, mesleğimiz ve ülkemiz için katkılar derlemesini diliyor; sizleri en içten duygularla selamlıyorum.