Mimarlar Odası 41. Dönem Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, yeni göreve başlayan Bayındırlık ve İskân Bakanı meslektaşımız Mustafa Demir ile 24 Haziran 2009 tarihinde bakanlıkta bir görüşme gerçekleştirdi. Bir meslektaşımızın Bayındırlık ve İskân Bakanı olmasını çok olumlu bir gelişme olarak değerlendiren MYK üyeleri, Oda’nın amaçları arasında ilk sırada yer alan “Mesleki alanda ülke ve kamu çıkarları ile uluslararası gelişmeler çerçevesinde çalışmalar yapmak, mesleğin ve üyelerin değişen toplumsal ve ekonomik yapı içindeki değişen konumlarını izlemek, tespit etmek, değerlendirmek, mesleğin ve üyelerin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek, ulusal ve uluslararası ölçekte mesleğin gelişmesini izlemek ve sağlamak” gibi konuları, mimarlığın içinden gelen bir kişi olarak Bayındırlık ve İskân Bakanı ile tartışmanın, değerli katkı ve desteklerini almanın tüm örgütümüz tarafından önemsendiğini vurguladılar. Yapılan görüşmede Bayındırlık ve İskân Bakanlığı ile Mimarlar Odası arasındaki ilişkilerin sadece yeni düzenlemeler alanı ile sınırlı tutulmaması gerektiği belirtilirken, mesleki konular, mekân düzenlenmesi ve yapı üretimi alanlarındaki mevcut işleyiş ve süreç içerisinde ortaya çıkan sorunlar da bu ilişki içinde ele alınması gereken önemli başlıklar olarak değerlendirildi.