|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Genel Kurullara Doğru: Mimarlar Odası Üyelerinin Gazetesi Çıkıyor!
YARIŞMALAR HABERLER |
Genel Kurullara Doğru: Mimarlar Odası Üyelerinin Gazetesi Çıkıyor! TMMOB ve bağlı odaları 2003 Kasım ayı başından itibaren genel kurullar sürecini yaşayacaktır. Yönetmeliklerimiz gereğince Temsilciliklerimizin seçimli toplantıları Kasım –Aralık ayları içerisinde, Şube genel kurulları Ocak ayı, Merkez Genel Kurulu Mart ayı içinde yapılacak, TMMOB Genel Kurulu ise Nisan yada Mayıs ayı içinde gerçekleşecektir. Merkez Yönetim Kurulumuzun Samsun ve Antakya toplantılarında, Genel Kurullarımızın sağlıklı, üretken, verimli, kısaca başarılı gerçekleşmesini sağlamanın önemi üzerinde durulmuş, bu amaçla yapılabilecekler üzerinde kısaca tartışılmıştır. 14-15-16 Kasım günleri yapacağımız 38. Dönem 3. Merkez Danışma Kurulu’nun gündem maddelerinden biri de “Genel Kurullar Süreci” olacaktır. 38. Dönem çalışma akslarımızdan biri de, “Örgütsel Yenilenme” olmuştur. Bu çalışma aksının en önemli varlık nedeni, mesleğimizi dolaylı yada doğrudan etkileyen küresel ve yerel toplumsal-ekonomik dönüşümler ile, bu dönüşümlere koşut olarak, ulusal ve uluslararası hukukta ve idari yapıda gerçekleşen köklü değişimdir. Ülkemiz, yalnızca mesleğimizle ilintili değişim süreçleri ile değil, aynı zamanda toplumu derinden etkileyen, toplumsal-ekonomik ilişkiler ve değerler sistemini yapısal bir reforma zorunlu kılan, şaşırtıcı ama bir o kadar da neo-liberal süreç için “olmazsa olmaz” düzenlemelerle karşı karşıyadır. Bu düzenlemeler, memurları, işçileri, teknik elemanları, serbest yada ücretli tüm meslektaşlarımızı, ülkemizin kaynaklarını, doğal ve tarihi çevreyi, kentleri, kentleşmeyi, tarihi ve kültürel mirası, gençleri, çocukları, üniversiteleri, sendikaları, meslek odalarını ve akla gelebilecek tüm grup ve alt grupları, zaman zaman can acıtıcı, hatta yakıcı bir şekilde etkilemektedir. Odamızın elli yıllık tarihi boyunca gündeminde yer alan, mimarların ekonomik-demokratik haklarından kıyıların kullanımına, yarışmalar düzeninden orman alanların yağmasına tüm konular, yoğunlaştırılmış bir sorunlar yumağı olarak, özellikle son birkaç yılda, karabasan gibi üzerimize gelmiştir. İşte, böylesi bir ortamda gerçekleşecek olan Genel Kurullarımıza ve, dolayısıyla, Genel Kurullarımızın asli unsurları olan üyelerimize, delegelerimize ve yeni dönemde Oda organlarına aday olacak meslektaşlarımıza önemli görevler düşmektedir. Birebir yaşadıklarımızın; mesleğimizi uygularken, ücretli ya da serbest çalışırken, evimize ekmek götürürken, gazete okurken karşılaştıklarımızın; kısaca hayatın ve bu hayatın mesleğimizle olan bağlarının sorgulanacağı Genel Kurullarımızın istediğimiz gibi başarılı sonuçlar vermesi için çaba göstermeliyiz. Oysa Genel Kurullarımız, bütün bu sorunları tartışmak, mesleğin geleceğini yönlendirecek kararlar almak için pek az süre tanımaktadır. Üstelik bu süreler, çoğu zaman ve çoğu yerde, “seçim” süreçlerine, “liste” tartışmalarına harcanmaktadır. İşte, bu süreci “olumsuz” olmaktan çıkarıp “olumluya” çevirecek, hayatı sorgulayacak, meslek ortamımızın düşünce zenginliğini artıracak, meslek odamızın nasıl daha etkin olabileceğini, kurumsal varlığını nasıl geliştirebileceğini tartışacak bir “platform” oluşturmayı düşledik. Dedik ki, “Bir gazetemiz olsa… Genel Kurullara Doğru… bu gazete belki bir, belki iki, belki üç kere, olanak bulduğumuz kadar, maddi olanağımızın elverdiği sayfa sayısında basılsa… Bu gazetenin yazarları tüm üyelerimiz olsa, Odamızın mevcut yöneticileri olsa, yeni döneme adaylıklarını düşünen meslektaşlarımız olsa… Çalışma gruplarının, komitelerin yürütücüleri olsa… Temsilciliklerimizin, Şubelerimizin, Genel Merkezin program hedefleri olsa…” Dedik ki, “Bu gazetede üyelerimiz mesleğimizin, meslek ortamımızın, Odamızın geleceğini tartışsa… Düşüncelerini dile getirse… Yeni dönemde aday olacak arkadaşlarımız hayallerini, yapmak istediklerini, nasıl bir programla aday olacaklarını anlatsa…” Karar verdik. Bu gazeteyi çıkaracağız. Eğer bu gazete Genel Kurullarımızın düşünce zenginliğini artıracaksa, Genel Kurul tartışmalarına bir katkı sağlayacaksa, basılmalıdır. “Genel Kurullara Doğru” gazetesinin ilki, Kasım ayı içinde basılacaktır. Oda birimlerimizden bu gazeteyi, dolayısı ile Genel Kurullar sürecimizi besleyecek, katkı koyacak, katılımı artıracak bir “tartışma platformunu” üyelerimize tanıtmalarını, katkı ve katılımlarını desteklemelerini, teşvik etmelerini bekliyoruz. Tüm üyelerimizden Genel Kurullarımızı düşünceleri ile zenginleştirmelerini, sorunlarını, sıkıntılarını, bu sorunlar için düşündükleri önerilerini meslek ortamımıza iletmelerini diliyoruz. Yeni dönemde aday olacak meslektaşlarımızdan ne için, hangi amaçla aday olduklarını anlatmalarını, çalışma programlarını aktarmalarını umuyoruz. Tüm ülkemizin, yurdun doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine tüm yurt sathının Oda Merkezine dönüştüğü bir süreci elbirliği ile yaratmalıyız. Saygı ve Sevgilerimizle, 38. Dönem Merkez Yönetim Kurulu |
|||||||||||||||