|
422
KASIM-ARALIK 2021
|
 |
-
Asuman Türkün, Prof. Dr., YTÜ Şehir Bölge Planlama Bölümü
-
Celal Abdi Güzer , Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Ahunbay, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü Emekli Öğretim Üyesi
-
Günkut Akın, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü Emekli Öğretim Üyesi
-
Pınar Gökbayrak, Mimar, PAB Mimarlık
-
Marcella Frangipane, 1990-2019 Yılları Arası Kazı Başkanı, Prof. Dr., Roma Sapienza Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi
-
Seda Zafer, Öğr. Gör., Altınbaş Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Eres , Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
Mustafa Sayan , Arş. Gör., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Pelin Yoncacı Arslan, Dr. Öğr. Üyesi, ODTÜ Mimarlık Bölümü
Pınar Aykaç, Dr. Öğr. Üyesi, ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Aktaş , Arş. Gör., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Hossein Sadri, Dr. Öğretim Üyesi, Coventry Üniversitesi
-
Berin F. Gür, Prof. Dr., TEDÜ Mimarlık Bölümü
-
İhsan Sefa Özer, İTÜ Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Öğrencisi
-
Neslihan Şık Glosset, Dr., Mimar
V. Gül Cephanecigil, Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Serhat Ulubay, Arş. Gör., YTÜ Mimarlık Bölümü
Feride Önal, Prof. Dr., Fenerbahçe Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
-
Simla Şanlı, Arş. Gör., Başkent Üniversitesi Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
 |
YAYINLAR
NOKTA VE ÇİZGİDEN DÜZLEME
Vasili Kandinski, Ekim 2021, (ed.) Aykut Köksal, (çev.) Hüseyin Tüzün, Arketon Yayınları, İstanbul, Türkçe, 172 sayfa.
Bauhaus’un “biçim ustaları”ndan Kandinski’nin ünlü kitabı Nokta ve Çizgiden Düzleme (Punkt und Linie zu Fläche) ARKETON’dan çıktı. Özgün dilinden Türkçe’ye kazandırılan kitabın tanıtım metni ise şu şekilde: “20. yüzyıl başında keskin bir kırılma noktasına ulaşan resim, dış dünya gerçekliğini yeniden üretmek yerine kendi iç gerçekliğine döner. İç gerçekliğin sunduğu öğeler resmi kuran ana öğelerdir: renk, leke, nokta, çizgi vb. Böylece resim yeni bir anlam dünyasının peşine düşer, modernist soyut resim bu sürecin getirdiği sonuç olacaktır. İşte tam bu noktada Kandinski'nin çifte rol yüklenen bir aktör olarak ortaya çıktığını görüyoruz. Bir yandan kendi üretimiyle modernist resme öncülük yapan bir sanatçıdır, bir yandan da soyut resmin kuramsal arka planını tanımlayan bir düşünce insanı. […] Bu kitapta Kandinski, nokta, çizgi, düzlem gibi resmin ana öğelerinin çözümlemesinden yola çıkar, bu öğeler arasındaki ilişkiler düzenini ele alan, soyut resmin grammaire'ini tanımlayan kuramını geliştirir. Kuramının en önemli özelliği son derece yenilikçi ve yaratıcı olmasıdır. İlk yayınının üzerinden yüz yıla yakın bir süre geçmesine karşın, Kandinski'nin biçimler kuramı, modernist sanatı kavramak için önemli ipuçlarını taşımayı sürdürüyor.”
Bu icerik 3246 defa görüntülenmiştir.
|
 |
|
|