|
422
KASIM-ARALIK 2021
|
 |
-
Asuman Türkün, Prof. Dr., YTÜ Şehir Bölge Planlama Bölümü
-
Celal Abdi Güzer , Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Ahunbay, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü Emekli Öğretim Üyesi
-
Günkut Akın, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü Emekli Öğretim Üyesi
-
Pınar Gökbayrak, Mimar, PAB Mimarlık
-
Marcella Frangipane, 1990-2019 Yılları Arası Kazı Başkanı, Prof. Dr., Roma Sapienza Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi
-
Seda Zafer, Öğr. Gör., Altınbaş Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Eres , Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
Mustafa Sayan , Arş. Gör., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Pelin Yoncacı Arslan, Dr. Öğr. Üyesi, ODTÜ Mimarlık Bölümü
Pınar Aykaç, Dr. Öğr. Üyesi, ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Aktaş , Arş. Gör., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Hossein Sadri, Dr. Öğretim Üyesi, Coventry Üniversitesi
-
Berin F. Gür, Prof. Dr., TEDÜ Mimarlık Bölümü
-
İhsan Sefa Özer, İTÜ Mimarlık Tarihi Yüksek Lisans Öğrencisi
-
Neslihan Şık Glosset, Dr., Mimar
V. Gül Cephanecigil, Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Serhat Ulubay, Arş. Gör., YTÜ Mimarlık Bölümü
Feride Önal, Prof. Dr., Fenerbahçe Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
-
Simla Şanlı, Arş. Gör., Başkent Üniversitesi Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
 |
YAYINLAR
ÜSLUP VE ÇAĞ: ÇAĞDAŞ MİMARLIĞIN SORUNLARI
Moisei Yakovlevich Ginzburg, Temmuz 2021, (çev.) Alp Tümertekin, Aylin Tümertekin, Janus Yayıncılık, İstanbul, Türkçe, 184 sayfa.
Moisei Yakovlevich Ginzburg’un Üslup ve Çağ: Çağdaş Mimarlığın Sorunları adlı kitabı Alp ve Aylin Tümertekin tarafından Türkçe’ye kazandırıldı. Kitabın tanıtım metni ise şu şekilde: “Fransızca orijinal ismiyle ‘Le Style et l’époque: Problèmes de l’architecture moderne’ Yakovlevich Ginzburg‘un Mimarlıkta Ritim‘den (1923) sonra kaleme aldığı ikinci çalışması olarak biliniyor. Çalışmasında mimarlık tarihi, üslupların nasıl ortaya çıktığı ve ortadan çekildiği konusundaki görüşlerini ortaya koyan Yakovlevich Ginzburg’un temel görüşü şudur: Bir üslup kendi çağının kültürel ve estetik değerlerinin anlatımı olduğuna göre, modernliğin, makine çağının üslubu olan ‘konstrüktif’ bir mimarlığın ortaya çıkması gerekir. [...] Sanat tarihçisi Heinrich Wölfflin’in döngüsel tarih anlayışını benimseyen Ginzburg, her üslubun gençliğinde konstrüktif, olgunlaştığında organik, elden ayaktan düştüğünde de dekoratif olduğunu vurgular. Mimarlığın genel kurallarını belirlemek için üslupların çağlarına bağlı olan yanları ile çağları aşan yanlarını değerlendirmeye çalışır.”
Bu icerik 3045 defa görüntülenmiştir.
|
 |
|
|