 |
|
İHSAN BİLGİN
Biyografi
Ortaöğrenimini 1960’larda İstanbul Erkek Lisesi’nde, yüksek öğrenimini 1970’lerde İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde yaptı. 1982-2004 arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalıştı. 1984’te kurduğu bürosunda çok sayıda mimari proje üretti. 1990’larda Aachen RWTH’da Prof. Gerhard Fehl ile imar, iskân, barınma, yerleşme ve kentleşme tarihi konularında çalıştı. 1996’da İstanbul’da toplanan Habitat II’nin danışma kurulundaydı. 2004’te İstanbul Bilgi Üniversitesi’ne geçerek Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı’nın kurucu direktörü ve daha sonra 2009’da açılan Mimarlık Fakültesi’nin kurucu dekanı oldu. Santralistanbul’da şehir sergilerinin küratörlüğünü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları arasında yayımlanan Viyana Chicago-2008, Londra-2009, Amsterdam Barcelona Hamburg-2012, Paris Berlin-2016, Metrapol ve Mimarlık kitaplarının editörlüğünü üstlendi. 1987-2002 yılları arasında Metis tarafından yayımlanan Defter dergisinin editörleri arasında yer aldı. 2011-12’de Taraf gazetesinde köşe yazıları yazdı. 2016’da Metis Yayınları’ndan Mimarın Soluğu: Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler kitabı yayımlandı. Halen serbestiyet.com sitesinde düzenli yazıları yayımlanmaktadır. Başlıcaları, Evidea yerleşmesi (Emre Arolat ve Nevzat Sayın ile birlikte), Şehrizar Konakları (Nevzat Sayın ve Han Tümertekin’le birlikte), Masumiyet Müzesi, Okur Yalısı restorasyonu, Karaca Mağazaları kurumsal mekân tasarımı, Osmanlı Bankası Müzesi olmak üzere çok sayıda uygulanmış mimari tasarımı bulunmaktadır.
İHSAN BİLGİN’İN TEŞEKKÜR KONUŞMASI
1970’lerde İTÜ Taşkışla’da lisans öğrencisiyken okul mekânı ve aktiviteleri içinde tüketilen enerjiden fazlasını hissettiğimde kapağı Oda’ya atmıştım. Çünkü Mimarlar Odası’nın bu tür enerji fazlalarını, paylaşılabilir faydalara dönüştürdüğünü biliyordum. Ondan sonraki meslek hayatımda işlerin gerektirdiği rutinden taşan enerji / motivasyon fazlalarımı paylaşılabilir faydalara dönüştürebilmişsem, ki adı “Mimarlığa Katkı” diye konmuş bu ödülü böyle bir tespitin ifadesi sayıyorum; tam da bu nedenle, Mimarlar Odası’ndan öğrendiğim bu becerinin sürdürüldüğünü en iyi takdir edecek, inandırıcı tescil makamı yine Oda olabilirdi. O nedenle bu sıfatı Oda’dan duymak, inandırıcı olduğu ölçüde duygulandırıcı da… Çünkü insan mesleğe değil meslek insana katkı yapar. Dolayısıyla bu mesleğe katkı yaptığıma beni inandıracak, benim için en ehil kuruluştan bu ödülü aldığım için çok heyecanlıyım. İbrenin bana dönmesine destek veren Yönetim ve Seçici Kurulu üyeleriyle meslektaşlarıma teşekkür ediyorum.
|