 |
|
MEDYA ŞEHİR
KÜNYE |
MİMARLAR |
MURAT TABANLIOĞLU, MELKAN GÜRSEL TABANLIOĞLU |
İŞVEREN |
HÜRGÜÇ GAZETECİLİK TİC.TUR.ORG.A.Ş. |
YAPIMCI |
AYDIN İNŞAAT |
PROJE GRUBU |
CHRIS OWEN, YILMAZ ERDOĞAN, GÜNEŞ DALMAN,
ÇAĞMAN TEPETAŞ |
İÇ MEKAN TASARIM
|
MELKAN GÜRSEL TABANLIOĞLU |
PEYZAJ
|
ESİN KILIÇ |
STATİK |
BALKAR MÜHENDİSLİK |
TESİSAT |
EL-MAK MÜHENDİSLİK |
ELEKTRİK |
ÖNEREN MÜHENDİSLİK |
PROJE TARİHİ |
1997 |
YAPIM TARİHİ |
1998 |
Doğan Magazin Grubu ofis binası projesinin ortaya çıkarılmasındaki ana unsur, şu anda diğer Avrupa ülkelerinde yaygın biçimde benimsenen, şehir dışı araziler üzerine kurulan iş merkezlerinin iş verimliliği üzerindeki olumlu etkisi olmuştur. İlk üç ayda 100.000m2'lik depo üretimi ve ofis binaları için nazım planlaması seçenekleri değerlendirilmiştir. TEM'e paralel arazinin ön kısmı ofis binası için kullanılmak üzere ayrılmıştır; geriye kalan alanlar endüstriyel amaçlar doğrultusunda kullanılmak üzere tahsis edilmiştir. Depo ve basım binalarının yerleşiminde öncelikle araç sirkülasyonu ve genişleme potansiyelinin mümkün kılınabilmesi belirleyici olmuştur. Geleceğe yönelik esnekliğe olanak sağlamak amacıyla birinci faz ofis binasının, sadece arazinin bu amaç için tahsis edilmiş kısmı olan %50'sini kapsamasına karar verilmiştir. Bu alan aynı zamanda gelecekte yapılması öngörülen 1.000 m2 taban alanına sahip bir bina, bir konferans salonu, bir spor ve hobi kulübü içinde planlanmıştır. Birinci faz ofis binası, arazinin içinden net bir yaklaşıma olanak verecek şekilde konumlandırılmıştır; böylece her iki bina da kendilerini hem ziyaretçilere hem de geçmekte olan trafiğe iyi bir şekilde takdim edebilmektedirler. Binanın ana konsepti, aynı yükseklikte 1.000 m2'lik taban alanına sahip dört katlı, biri Hürriyet, diğeri Milliyet gazetesi için tahsis edilen binaların cam ve çelik konstrüksiyonlu bir atriumla birleştirilmesidir. Bodrum katta yer alan teknik ve sosyal birimler tüm bina çalışanlarına hizmet verecek şekilde düşünülmüştür. Binaların açılı konumlandırılmaları, arazideki diğer binaların sadeliği ile karşıtlık oluşturmakta ve bina girişinden atriuma bakışta abartılı bir perspektif meydana getirmektedir. Cephede, doğa ile uyum sağlaması ve günışığının şeffaf konstrüksiyonla binanın içine taşınması düşüncesi ile taş ve cam kullanılmıştır.
|