Mimarlık öğrencilerinin Kurultay’a katılımlarını teşvik etmek adına mimarlık eğitimini sorgulayan, eleştiren fikirlerin yarıştığı “MEK4 Mimarlık Öğrencileri Poster Yarışması” adı altında, Kurultay’ın teması olan “Mimarlık ve Eğitimi / Süreklilik ve Değişim” başlıklı fikir-poster yarışması tüm mimarlık öğrencilerine açık olarak düzenlenmiştir.
Mimarlık öğrencilerini “Süreklilik Ve Değişim” kavramlarının birinin ya da ikisinin Mimarlık ortamında neleri çağrıştırdığı, gerek mimarlık eğitimi gerek yapılı çevre için neleri ifade ettiği, “Süreklilik Ve Değişim” için mimarlık eğitiminin kazandırması gereken bilgi, kavrayış ve tutumların neler olması gerektiği konusundaki düşüncelerin çizgiler, renkler ve sözcükler aracılığıyla posterlere aktarıldığı yarışmada üç büyük ödül ve beş özendirme ödülü verildi. Jüri üyeliğini YTÜ’den Yrd. Doç. Dr. Almula Köksal , YTÜ’den öğrenci Burçin Kuz, ODTÜ’den Doç. Dr. Emel Aközer, DEÜ’den Doç Dr. Hikmet Gökmen, ODTÜ’den öğrenci Meltem Şaheser, serbest mimar Metin Aygün ve İTÜ’den Prof. Dr. Nur Esin’in yaptığı yarışmaya, 28 adet poster sunulmuştur. Tüm posterler Mimarlık ve Eğitim Kurultayı-IV kitabında yer almış ve Kurultay tarihlerinde ODTÜ’de sergilenmiştir.
Ödül alan projeler aşağıdaki gibidir:
BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ

Poster Sahibi:
NECİP COŞKUN
Katıldığı Üniversite:
Yıldız Teknik Üniversitesi
Süreklilik, gelişme sürecinde eski olanla yeni olan arasındaki nesnel ve zorunlu bağıntı.
Değişim bütün nesnelerin ve fenomenlerin en genel varlık biçimi. Değişim her hareketi ve etkileşimi bir durumdan öbür duruma geçişi kucaklar. Mimarlık mesleği ve eğitimindeki süreklilik ve değişim, mimarlığın en basit ve temel ögesi "çizgi" üzerinden biçimlenir. Tasarımda çizgi, sürekliliğini korurken aniden mimarlık eğitimine değişim getiren Bauhaus'un renkleriyle değişmeye evrilmeye başlar. Mimari çizgideki günümüze kadar devam eden kavram ve stil farklılıkları renklerle ifade edilip, yalın bir şekilde sunulmuştur.
İKİNCİLİK ÖDÜLÜ
Poster Sahipleri:
DUYGU MERSİN, MERCAN DOĞAN
Katıldıkları Üniversite:
Anadolu Üniversitesi
Süreklilik ve değişim kavramlarının gerek mimarlık eğitimi gerek yapılı çevre üzerine etkisinin sorgulanma süreci ile başlayan tasarım çalışması, mekan ve hız tanımını içinde barındıran bir omurga etrafında gelişmiştir.
Tasarımın ana omurgasını oluşturan sarmal yapı, zamanın akışkanlığını ifade ederken geçmiş, bugün ve geleceğin arasındaki ilişkiyi tanımlar. Bu sürekli ve dikey sarmal yapıda oluşan kırılma, ‘bugün’ kavramının ifadesidir. Ve bu strüktürün tam da o noktada genişlemesi ile bu etkinin yatayda sağladığı kimlik, yaşayan ve yaşatan kentin siluetine dönüşür.
Bu bağlamda 21. yüzyılda ülkemizde ve dünyada yaşama alanlarında kentsel yaşantının değişim hızının giderek arttığı gerçeği ile karşılaşıyoruz. Bu değişim, hizmet edilmeleri amaçlanan kent sakinlerinin algılama limitlerinin üzerinde gelişiyor. Bu da kentli ile bilgiyi üreten ve sunan arasında bir boşluk yaratıyor. Bu boşluk içerisinde gelişen kentler, yaşayanlarına birçok olanak sunduğu gibi birçok olumsuzluğu da beraberlerinde getiriyor. Buradan hareketle bilgiyi üretenlerin, kentin sürekliliği çerçevesinde oluşan boşlukları, değişimin dinamik yapısından kaynaklı iyileştirilebilir alanlar olarak değerlendirmeleri beklenmektedir.
Kurultay kapsamında ele alınacak olan ‘Mimarlık ve Eğitim, Süreklilik ve Değişim’ teması grafik olarak, bugün içinde yaşadığımız kırılmanın farkındalığına, bunun 4. boyutta algılanması ile geçmiş ve gelecek arasında kurulan bağlantının dinamizmine dikkat çekmek için tasarlanmıştır.
Bu süreçte atılan her bir olumlu adım da, bu sürekli yapının içindeki bir boşluğu doldurmaz mı?
ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ
Poster Sahibi:
YUSUF ŞEN
Mimarlık ve özellikle eğitimindeki değişimin sorgulanmasının konu alındığı bu çalışma, günümüzdeki tasarım sürecinde bilgisayarın etkinliğini vurgulamış, neredeyse tasarlayanın varlığının sorgulandığı projelere atıfta bulunmuş ve bu durumun eğitim sürecinin devamı olarak gelişmesini ortaya koymaya çalışmıştır. Çalışma bu ve benzeri tespitleri izleyeninin de gerçekleştirebilmesi, mimarlığın ve eğitiminin zihinde tekrar sorgulamasının, karşılıklı yapılması için geçmiş mimarlık ve eğitim deneyimlerinin de göz önünde tutulması gerektiğini grafiksel anlatımla ortaya koymaya çalışmıştır.